tirsdag 8. februar 2011

Så er jeg igang...

Min datter fikk diagnosen Asperger syndrom i en alder av 12, i juni 2010.

Jeg oppdaget veldig raskt at det var vanskelig å finne fakta om Asperger hos jenter. Når jeg leste på norske nettsider var det ganske nedslående lesning. Jeg kjente heller ikke igjen min datter i det som stod der. Alle som har Asperger er unike og har sine egne særtrekk, jeg vet det og jeg ønsket ikke å finne en beskrivelse av henne, men noe som stemte litt. Det er godt mulig det som står her ikke passer for deg, men mitt håp er at denne siden kan være et godt utgangspunkt for alle som vil lære mer om Asperger hos jenter.
Jeg er ingen ekspert, men skriver utifra min egen erfaring og det jeg får høre fra andre som jobber med jenter eller er foreldre til jenter.
Det er litt glissent her i starten - men det vil komme linker til forskning, bøker og andre blogger. Jeg konsentrerer meg om bøker og foskning på jenter !

3 kommentarer:

  1. Lykke til - blir interessant å følge :)
    Klem Line

    SvarSlett
  2. www.superjanne.net er ei voksen dame som har asperger :)

    SvarSlett